Elke dienst die budgethulpverlening aanbiedt, heeft een eigen aanpak om een budgethulpverleningstraject op te starten. Om hulpverleners hierin te ondersteunen, reiken we handvatten aan zodat ze een goed zicht krijgen op de leefsituatie van de cliënt, de verwachtingen, de werkpunten en de uitdagingen. Hierdoor kunnen hulpverleners en cliënt samen hun hulpverleningstraject vormgeven en de gepaste methodieken kiezen op maat van de cliënt en de organisatie in functie van de vooropgestelde doelstellingen.

Sinds 2019 gingen we met de werkgroep Visie en methodieken in budget- en schuldhulpverlening met deze doelstelling aan de slag. Vandaag kunnen we met veel trots de resultaten voorstellen!
We ontwikkelden een handige A4 fiche die kort en bondig de bijzonderheden aangeeft van de verschillende vormen van budgethulpverlening. Handig om de basisinformatie te overlopen met je cliënt. Toch graag wat meer informatie over één van de hulpverleningsvormen? Bekijk dan de fiches per hulpverleningsvorm.

We ontwikkelden een Draaiboek opstart budgethulpverlening dat concrete handvatten geeft bij de opstart van een budgethulpverlening met een stappenplan, checklist, voorbeeldbrieven en -documenten en overzichtslijsten.

Alles staat mooi gebundeld op onze website. Neem nu een kijkje!

BIZ Kempen organiseert 2 infomomenten over het thema opstart budgethulpverlening waarin we de ontwikkelde documenten uitgebreid voorstellen. We staan ook stil bij de meerwaarde van deze documenten voor jouw organisatie en in jouw hulpverleningstrajecten en hoe je er concreet mee aan de slag kan.

De infomomenten zijn gratis en staan in eerste instantie open voor hulpverleners uit de regio Kempen. Inschrijven is verplicht.
lesgever: Hanne Laenen , BudgetInZicht Kempen.

fysiek infomoment

woensdag 22 september 2021 van 9u00 – 11u00
Welzijnszorg Kempen, Antwerpseweg 1a, 2440 Geel (zaal Vlinderzaal)
maximum van 14 deelnemers

online infomoment

donderdag 23 september 2021 van 9u00 tot 11u00
via google meet.